5 بازی چابک برای یادگیری نوآورانه

ساخت وبلاگ

توسعه نرم افزار چابک از تکرار برای بهبود شیوه های چابک استفاده می کند. بیش از آن، تیم های توسعه از اصول چابک برای ارتقای خود سازماندهی استفاده می کنند. بهبود چارچوب اسکرام منجر به بهبود در تحویل سریع و نتایج محصول از طریق تکرار می شود.

اما چابک بودن زمانی که با این رویکرد آشنا نیستید می تواند چالش برانگیز باشد. اعضای تیم به یک ابزار پل زدن نیاز دارند. یک ابزار پل زدن مانند فعالیت های تیم سازی مجازی از فعالیت های یادگیری جدید پشتیبانی می کند. یادگیری جدید روش های جدیدی از تفکر را ترویج می کند که باعث بهبود مستمر می شود. وارد شوید، بازی های چابک!

بیاموزید که چگونه این بازی‌ها می‌توانند از تیم‌سازی پشتیبانی کنند و حل مسئله را برای فرآیندهای توسعه نرم‌افزار بهتر ترویج کنند و به دنبال کدام بازی‌های چابک باشید.

بازی های چابک چیست؟

بازی ها برای تیم سازی چابک بازی های آنلاینی هستند که کل تیم ها می توانند بازی کنند. این بازی ها برای فعالیت های تیم سازی ساخته شده اند. آنها با ترغیب همه افراد به سمت یک هدف مشترک به پرورش تیم های موثر کمک می کنند. وقتی تیم‌های چابک سرشان را جمع می‌کنند، به طور مؤثر ارتباط برقرار می‌کنند و یادگیری جدید را به دست می‌آورند، همه برنده می‌شوند - از جمله صاحبان محصول.

بازی‌های تیم‌سازی با تشویق چشم‌انداز جدید از طریق تمرین‌های تیم‌سازی، نوآوری را هدایت می‌کنند. بازی های چابک سرگرم کننده هستند، اما کاربردی نیز هستند. این رویکرد عملی اعضای تیم را قادر می سازد تا رفتارهای جدیدی را اتخاذ کنند.

وقتی تیم ها بازی های چابک انجام می دهند، روش های کاری بهتری را در توسعه نرم افزار پیاده سازی می کنند. بازی های چابک از تشکیل تیم از طریق فعالیت های یادگیری جدید و تکرار پشتیبانی می کنند.

در نهایت، بازی‌های چابک ارتباطات خوب و خودسازماندهی تیم‌های DevOps را تقویت می‌کنند. نتیجه انجام بازی های چابک این است که اعضای تیم شما با سرعت بیشتری نرم افزار چابک را جذب می کنند.

از آنجایی که تیم‌های چابک مهارت‌های حل مسئله خود را بهبود می‌بخشند، مزایای متعددی را به دست می‌آورند که اگر از روش‌شناسی چابک یا این بازی‌های چابک استفاده نمی‌کردند، ممکن بود در این مسیر به خطر بیفتد.

انواع بازی های چابک

بازی های چابک: دختری که صورتش را با یک GIF جوهر سیاه پاک می کند

چندین بازی چابک وجود دارد که می توانید از آنها برای آشنایی تیم های جدید با نرم افزار چابک استفاده کنید. Tastycupcakes بسیاری از این بازی‌های ساده را به‌عنوان یخ‌شکن توسعه داده است، که درون‌گراها را تشویق می‌کند تا به طور کامل‌تر در تمرین‌های اسکرام شرکت کنند. این بازی‌ها همچنین به ایجاد مهارت‌های چندوظیفه‌ای در محیط‌های DevOps با فشار بالا کمک می‌کنند، که هر مربی چابکی از استفاده از آن خوشحال خواهد شد.

اکنون که مقدماتی برای کمک به درک تفکر پشت بازی‌های چابک دارید، احتمالاً مشتاق هستید که بدانید چه نوع بازی‌هایی را می‌توانید برای ایجاد کار گروهی انجام دهید.

در اینجا چند بازی چابک برای تحریک اشتها آورده شده است. این لیست از بازی‌ها از کوتاه‌ترین تا طولانی‌ترین زمان‌های بازی، هر کدام هدف خاص خود را دارند.

1. بازی نوار شکلات

بازی شکلات میله برای تیم های جدید که با تمرینات چابک آشنایی ندارند ایده آل است. با انجام این بازی و یادگیری بیشتر در مورد تکرار، کار تیمی بهبود می یابد. کل تیم ها همچنین می توانند این بازی را انجام دهند تا بفهمند چگونه می توان بازخورد مشتری را در گذشته نگر خود ادغام کرد.

شما می توانید بازی را شخصا انجام دهید یا یک بازی آنلاین با تیم های راه دور انجام دهید.

بازی شکلات میله به عنوان یک شبیه سازی اسکرام کار می کند. هدف این است که یک شکلات تخته ای بسازید که گویی از صاحب محصول دستورالعمل می گیرید. تیم های توسعه مدیر محصول خود را انتخاب می کنند که می تواند مالک محصول نیز باشد. بقیه تیم چابک مشتری هستند.

صاحب محصول به عنوان یک تسهیل کننده عمل می کند و به اعضای تیم دستور می دهد تا یک شکلات تخته ای بسازند که برای بازار هدف جذاب باشد. این شکلات تخته ای باید خوشمزه باشد و می توان آن را از شکلات تلخ، شکلات شیری یا شکلات سفید تهیه کرد.

علاوه بر این، تیم می تواند طیف وسیعی از مواد پرکننده را برای بهبود محصول خود انتخاب کند. تاپینگ‌ها و سایر ویژگی‌های منحصربه‌فرد نیز وارد بازی می‌شوند، زیرا تیم‌ها می‌توانند ویژگی‌های ارگانیک یا بدون گلوتن را داشته باشند که به بازاری خاص پاسخ می‌دهند.

پس از هر بار تکرار، مدیر پروژه بازخورد مشتری را به تیم ارائه می دهد. مشتریان می‌توانند در صورت تأیید شکلات ساخته شده توسط تیم چابک، به تیم توسعه نرم‌افزار (یا تیم ایجاد میله شکلات) برای خلقت خود تشکر کنند. مشتریان همچنین می‌توانند در صورتی که مراحل اولیه ساختن نوار شکلات خود را دوست ندارند، به اعضای تیم احترام بگذارند.

کار تیمی شامل ثبت پاسخ های مشتریان برای تغییرات قبل از تکرار بعدی است که شامل پر کردن نوار شکلات می شود. اعضای تیم به ساختن نوار شکلات خود ادامه می‌دهند و مواد پرکننده و رویه‌ها را اضافه یا کم می‌کنند تا زمانی که اکثر مشتریان از ساخت آنها راضی باشند.

همانطور که می بینید، بازی شکلات بار شامل تکرارهای تکراری بر اساس بازخورد مشتری است که هدف این بازی چابک است.

2. چگونه در آغوش بگیریم

How to Hug یک بازی ساده برای بهبود همکاری تیمی است، به خصوص در یک تیم از راه دور. نحوه در آغوش گرفتن یک یخ شکن عالی هنگام معرفی اعضای جدید تیم است.

تیم اسکرام می تواند به صورت آنلاین به این فعالیت تیم سازی چابک دسترسی داشته باشد. کل تیم عکس های خود را برای نمایش در حلقه مجازی How to Hug آپلود می کنند. سپس کل تیم می تواند به قرار دادن تصویر خود در مرکز دایره رأی دهد.

هنگامی که تیم چابک یک تصویر مرکزی داشت، بقیه اعضا تصاویر خود را حرکت می دهند تا تصویر اسکرام مستر را در مرکز دایره لمس کنند.

همه این فرصت را دارند که تصویر خود را در مرکز دایره قرار دهند و تیم این روند را تکرار می کند. اگرچه یک بازی ساده است، اما یکی از آن فعالیت‌های تیم‌سازی مجازی است که خنده‌های زیادی را به همراه دارد. اعضای تیم در این جلسه در آغوش گرفتن مجازی با همکاری و پیوند تیمی که به ایجاد یک تیم عالی کمک می کند، در مورد یکدیگر یاد می گیرند.

3. بازی نقطه توپ

هدف در بازی Ball Point این است که تیم اسکرام پروژه های چابک را بهتر هدایت کند. با درک فرآیند تولید چابک، تیم اهمیت خود سازماندهی را درک می کند. خود سازماندهی سنگ بنای ایجاد فرآیندهای اسکرام است که کار می کنند تا کل تیم بتواند در تکرار موثر شرکت کند.

کل تیم ها می توانند این بازی را به صورت فیزیکی یا آنلاین با استفاده از نمادهای بازی روی تخته سفید مجازی انجام دهند.

هدف مشترک این است که تیم یک توپ یا چند توپ را در اطراف میز حرکت دهد. اعضای تیم باید همه یک بار توپ یا توپ را لمس کنند. پس از اینکه یکی از اعضای تیم توپ را لمس کرد، نفر بعدی نیز باید همین کار را انجام دهد. اگر تیم اسکرام با موفقیت توپ را دور میز حرکت دهد، یک امتیاز کسب می کند.

هر دوی سرعت به مدت سه دقیقه طول می کشد و کل تیم باید در پنج اسپرینت شرکت کنند تا ببینند چه کسی برنده بازی توپ پوینت است. در طول اولین دوی سرعت، تیم درباره استراتژی خود بحث می کند و یادداشت برداری می کند تا پیش بینی کند که در دقیقه اول چند امتیاز به دست می آورد.

دقیقه دوم شامل حرکت دادن توپ به دور میز است. تیم اسکرام امتیازات و آموخته های جدید خود را در دقیقه سوم ثبت می کند.

با پیشرفت بازی، کار گروهی تشدید می شود زیرا اعضا توپ های بیشتری را در دورهای سرعتی زیر اضافه می کنند. همانطور که تیم به طور همزمان توپ ها را پاس می دهد، بازی پیچیده تر می شود. در فرآیند تکرار به تفکر بیشتری نیاز است زیرا اعضای تیم تلاش می کنند امتیازات خود را افزایش دهند. پس از هر دور، تیم ها در یک بازنگری کوتاه به گذشته شرکت می کنند تا ببینند از چه تاکتیک هایی می توانند برای کسب امتیاز بیشتر در سرعت بعدی استفاده کنند. ساده ولی موثر!

4. برج مارشملو

این یک فعالیت تیم سازی حضوری است و تیم به چند منبع نیاز دارد:

  • اسپاگتی خشک
  • یک متر نوار چسب
  • یک گز رشته
  • مارشمالو

اعضای تیم باید در گروه های چهار نفره در این فعالیت آموزشی شرکت کنند. استاد اسکرام 20 قطعه اسپاگتی را به همراه سایر مواد به هر تیم می دهد.

هدف در اینجا ساختن بلندترین برج مارشمالو با این موارد است. برج مارشمالو باید مستقل باشد و اعضای تیم باید همه مارشمالوها را در بالای سازه قرار دهند. برخی از بازی های چابک از یک مارشملو استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر اعداد مارشمالو را با چوب اسپاگتی مطابقت می دهند.

به ناچار برج فرو می ریزد زیرا تیم مارشمالو را بالای سر قرار می دهد. اما هدف شبیه سازی گذشته نگر اسکرام از طریق چندین تکرار است. کل تیم باید به سرعت از طریق ارتباط و همکاری خوب دوباره جمع شود تا هر دور متوالی را بهبود بخشد.

مفهوم ساده به نظر می رسد، اما اجرای آن فریبنده است. تیم ها باید به سرعت با یکدیگر همکاری کنند و مطمئناً در آخرین ثانیه شاهد فروریختن برج های زیادی خواهید بود زیرا تیم ها برای قرار دادن مارشمالو در بالای سازه های خود تلاش می کنند.

اما، چالش را چندین بار تکرار کنید، و خواهید دید که تیم‌ها رویکردهای خود را برای همکاری اصلاح می‌کنند و خلاقیت‌های قبلی خود را تکرار می‌کنند.

5. بازی LEGO Flow

بازی LEGO Flow بر روی شبیه سازی اسکرام تمرکز دارد. تیم‌های چابک یک تقویم ظهور مجازی لگو می‌سازند تا موارد کاری را در یک گردش کار کارآمد به تفصیل شرح دهد. هر بخش از گردش کار شامل بازیگران نقش خاصی است.

هدف مشترک ساخت اقلام، یافتن شماره تقویم ظهور زیر (تجزیه و تحلیل) و سپس شناسایی مجموعه‌ای از قطعات لگو است که باید با منبع تامین (تامین‌کنندگان) همسو شوند.

تیم اسکرام با پیشرفت در بازی آیتم LEGO را می سازد (سازندگان). اعضای تیم باید در تکرار ثابت شرکت کنند تا مشخص کنند که آیا ساخت برای نمایندگان بازار یا صاحب محصول (پذیرندگان) درست و قابل قبول است یا خیر.

راهنمای خرید ...
ما را در سایت راهنمای خرید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرید خدا moridkhoda بازدید : 347 تاريخ : جمعه 19 فروردين 1401 ساعت: 13:57